Jön a közigazgatási szünet, így működnek majd a kormányhivatalok az ünnepek alatt!
December 24-től január 5-ig korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban – közölte a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium.
Az év végi hivatali szünet ellenére a két ünnep közötti munkanapokon, vagyis december 29-31-ig országszerte 22 kormányablak és a Központi Kormányablak várja az ügyfeleket 8 és 12 óra között.
Új kedvezmények jönnek 2026 januárjától!
A kormányhivatalok továbbra is azt javasolják az ügyfeleknek, hogy december 23-ig mindenki intézze el hivatali ügyeit, mert az év végi igazgatási szünet és a munkanap-áthelyezések miatt a kormányablakok csak január 5-én nyitnak ki. A két ünnep közötti munkanapokon, vagyis december 29-én, 30-án és 31-én vármegyénként egy, a fővárosban négy kormányablakban lehet személyi okmányokkal (személyi igazolvány, útlevél, jogosítvány), lakcímmel, TAJ- és Európai Egészségbiztosítási Kártyával, valamint DÁP- és NEK-regisztrációval kapcsolatos ügyeket intézni, amelyek listája a kormányhivatalok weboldalán érhető el.
A leállás a földhivatalokat és az egészségbiztosítási ügyfélszolgálatokat is érinti,
amit az Otthon Start Fix három százalékos lakáshitel iránt érdeklődőknek érdemes számításba venni. A TB-jogviszony-igazolásra – amely 30 napig érvényes – vonatkozó kérelmet ezért az online ügyintézési felületen érdemes leadni, ugyanis az elektronikus igénylés a hivatali szünet alatt is még a leadás napján megérkezik az igénylő elektronikus tárhelyére, ha minden adatot hiánytalanul adott meg.
A földhivatalok elsőként január 7-én nyitnak majd ki, a szünet alatt elektronikusan vagy postán érkező beadványokat január 5-től dolgozzák fel, a széljegyzést is ezzel a nappal végzik.